پایگاه جامع شهدا

لوگو پایگاه جامع شهدا
لوگو

پایگاه جامع شهدا

مرجع اطلاعات شهدای ایران

نسخه 1.1.3

شهید احمد نمازی

۱۳۶۱/۰۵/۰۷ - ۱۳۴۱/۰۱/۰۱

اطلاعات هویتی

نام:
احمد
نام خانوادگی:
نمازی
نام پدر:
علي
سن:
20 سال
وضعیت تاهل:
متاهل
تعداد فرزندان:
دسته‌بندی:

تحصیلات و شغل

تحصیلات:
سوم راهنمایی
شغل:
پاسدار

اطلاعات جغرافیایی

محل تولد:
آبدولی
محل زندگی:
محل اعزام:
محل شهادت:
کوشک
محل مزار:
گلزار شهدای روستای سبخی

اطلاعات نظامی

مسئولیت:
سابقه فعالیت:
تیپ:
لشکر:
گردان:
گروهان:
دسته:

اطلاعات شهادت

تاریخ شهادت:
۱۳۶۱/۰۵/۰۷
نحوه شهادت:
وضعیت پیکر:
مشخص

زندگی‌نامه

((زندگی نامه))
در اولین روز بهار1341 در روستای قلعه ی علی بابا از توابع شهر لامرد در خانواده ای فقیر و مذهبی دیده به جهان گشود . سالهای شیرین کودکی را در محیط سالم زادگاهش گذرانید . و تلاوت آیات روح بخش قرآن کریم و مفاتیح و نهج البلاغه را در مکتب خانه فرا گرفت . تحصیلات ابتدایی را با موفقیت به پایان رساند و وارد مقطع راهنمایی گردید. و در مدرسه چاه حاج ابول ادامه تحصیل داد . سپس به دلیل مشکلات مالی و نبود امکانات درس و مدرسه را کنار گذاشت و به یاری پدر شتافت و در دامداری و کشاورزی به وی کمک کرد .
در روزهای اوج گیری انقلاب همدوش امت مسلمان ایران فریاد اسلام خواهی سر داد. و با پخش اعلامیه های حضرت امام (ره) در شناساندن انقلاب به مردم نقش مهمی ایفا نمود . پس از پیروزی انقلاب با تشکیل جلسات مذهبی و برگزاری دعاهای کمیل و توسل و همچنین ایجاد گروه مقاومت در چند روستا دامنه ی فعالیتهای انقلابی خود را وسعت بخشید .
آن سالک راه خدا در حالی که جوانان هم سن و سالش برای درآمد بیشتر راهی کشور های خلیج فارس بودند . با تشکیل سپاه پاسداران در لامرد به عضویت سپاه در آمد و پس از گذراندن دوره های آموزشی در جهرم و شیراز راهی میعادگاههای عشق و ایثار شد . او اولین اعزامش به شوش بود و سپس در عمیلات رمضان پیشاپیش نیروهای تحت امرش دژهای مثلثی دشمن را یکی پس از دیگری فتح کرد .

وصیت‌نامه

((وصـیت نامه )) بســـــــــمِ الله الرَّحــــمنِ الرَّحـــــــــــــیم والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر . یاران همه به سوی مرگ رفتند بشتاب که تا زره نمانی . سلام بر مهدی موعود و سلام بر رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، سلام بر شهدای اسلام و همه شهدا از هابیل تا حسین و از حسین تا بحال ، سلام بر پدر و مادر عزیزم سلام بر برادران و خواهران عزیزم ، پدر و مادر عزیزم امیدوارم که خدای ناخواسته اگر گاهی نسبت به شما بی احترامی کرده باشم مرا ببخشید و مرا حلال کنید زیرا بنده آگاهانه و آزادانه این راه را انتخاب کردم و خدا را شکر می کنم که موفق در این راه شدم و توانستم در این راه قدم بردارم . پدر و مادر عزیزم می دانستم که بزرگترین آرزو در قلب شماست و آن آرزو به دل دارید آن آرزو ( نو دامادی و نوجوانی من است ) خیلی برای من زحمت کشیدی ولی نو دامادی و نوجوانی علی اکبر حسین و قاسم ابن حسن بیاد بیاورید و مرا حلال کنید که مرا به این روز رساندید ولی می دانید که ما پیرو مکتب حسین (ع) هستیم و این نهضت هم همانطور که در شعارها معلوم کردند که نهضت ما حسینی است و رهبر ما خمینی است و همان صورت است پس ما پیرو مکتب حسین هستیم الان برای ما زمان زمان حسین است کل یوم عاشورا و کل یوم کربلا . نهضت فلسفه شاه دین این است که مرگش به از زندگی ننگین است . نه ظلم کن به کسی نی به زیر ظلم برو که این مرام حسین است و منطقی است . پدر و مادر و برادران و خواهران عزیزم دو مسئله مهم برای شما و دیگر احیا و اقربایم و دوستانم عرض می کنم از این بنده ، خودتان این دونکته را فراموش نکنید یکی خدا ، دیگری مرگ . در کار و در هر کجا هستید بیاد خدا باشید و مرگ را فراموش نکنید و دیگر نکته از هم دارم که می خواهم برای شما بگویم که شامل همه ملت ایران می شود قدر این انقلاب بدانید و حداکثر استفاده از این انقلاب نمائید در موقع نماز دو رکعت نماز شکر خدا بجای آورید که خدا بر ما این ملت محروم ایران و همه مستضعین جهان منت نهاده و چنین رهبری پیامبر گونه و علی گونه به ما عنایت فرمود و ما را از قید و بند اسارت فرعونیان زمان و جنایتکاران بین المللی آزاد ساخت . امروز روز عید مسلمانها است و روز شادی آنها است که نماز فردا خوانده نمی شود صفهای نماز جمعه و جمعیت آن از حد گذشته است شب های جمعه و چهارشنبه دعای کمیل و دعای توسل بر قرار شود . اما جنگ تحمیلی : دشمن به ما حمله کرد و به خاک و ناموس و خانه ما تجاوز کرده است و هدف اصلی صدام همانا نابودی اسلام است و اسلام در برابر کفر جهانی قرار گرفته است بر همه ما واجب است از بزرگ و کوچک پیر و جوان که از وجب به وجب خاک عزیزمان و اسلام دفاع کنیم من امیدوارم این چهره ها نورانی برادرانم که می بینم حتماً نمی گذارند که پرچم اسلام بیفتد اگر یکی از برادران آنها شهید شود دیگری جای او را پر خواهد کرد . سلام بر دوستان و رفقایم نام مرا بشنوید می دانم که ناراحت می شوید ولی باید بدانید که شهیدان راهی دارند و باید راه آنها ادامه دهیم من شما را توصیه می کنم به خواندن قرآن و برپا داشتن نماز به موقع و انجام فرایض دینی و ادامه دادن راه شهدای اسلام . پیامی به همسرم : همسر عزیزم اگر به فیض شهادت رسیدم و خبر شهادت مرا اگر شنیدید امیدوارم که ناراحت نشوید هم چون کوه استوار بوده بار مسئولیت اسلام را بردوش کشیده و پیام آور خون شهدا شوید . همسر نوجوانم از این مسئله ناراحت نشوید که سه هفته از ازدواج من و تو نگذشته است و هنوز نتوانسته بودیم ساعتی به موقع و درست در کنار هم بنشینیم بیاد آورید نو دامادی قاسم ابن حسن که عازم جبهه حق علیه باطل گردید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد . اگر یاد از نوجوانی من کردید می باید از نوجوانی علی اکبر حسین یاد کنید و امیدوارم که زینب وار بار اسلام را بر دوش کشیده و همچون زینب مانند کوه در برابر مشکلات استوار باشید . پدر و مادر و خواهر و برادران عزیزم اگر به فیض شهادت رسیدم و خبر شهادت مرا شنیدید امیدوارم نگران نباشید که ناراحتی و گریه شما باعث خوشحالی دشمن می شود . افتخار بنمائید از این مسئله که سرباز اسلام بود و سرباز امام زمان و سرباز نائب آن حضرت بوده و در راه اسلام و قرآن قدم برداشته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدم . اگر به شهادت رسیدم مرا در قبرستان سبخی دفن کنید شاید قبر بنده باعث تحرک برادران عزیزم بشود . و در پایان از همه برادران و خواهران که وصیت نامه بنده به دست آنها رسیده حلالیت طلب می نمایم امیدوارم که مرا حلال کرده و شبهای جمعه و چهارشنبه فراموشم نکنید خداوند پرچم اسلام را در همه کشورها برافراشته بگرداند والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته احمد نمازي