شهید هادی علیزاده
۱۳۶۳/۱۲/۲۶ - ۱۳۴۶/۱۲/۰۱
اطلاعات هویتی
تحصیلات و شغل
اطلاعات جغرافیایی
اطلاعات نظامی
اطلاعات شهادت
زندگینامه
بسم الله الرحمن الرحيم
زندگينامه بسيجي شهيد هادي علي زاده . در يکي از روزهاي سال 1346 در روستاي " قلعه ي سيد " در خانواده اي با ايمان و زحمتکش ديده به جهان گشود . تحصيلات ابتدايي را در دبستان قلعه ي سيد و روستاي " چاه خالوها " و دوره ي راهنمايي را در مدرسه ي امام صادق (ع) مهر به پايان رساند . از ابتدا شخصيتي ممتاز داشت و به خاطر اخلاق نيکو و تلاش در کسب علم و دانش مورد تحسين آموزگاران بود . پس از پايان يافتن تحصيلات راهنمايي ، رسالت شريف معلمي را برگزيده و به دانشسراي امام صادق (ع) لامرد رفت . اين زمان ميهن اسلامي در آتش جنگي نابرابر مي سوخت و سيل جوانان به سوي جبهه ها سرازير بود . شهيد علي زاده در لحظه ي تصميم چون سروي مقاوم قد برافراشت و از سنگر علم و دانش قدم به عرصه هاي جهاد و شهادت نهاد . او همراه جمع زيادي از دوستان عاشق پيشه اش راهي جبهه جنوب شد و در عمليات بزرگ بدر در منطقه ي شرق دجله در تاريخ 26/12/1363 به شهادت رسيد . فراق آن يوسف سفر کرده تا سال ها متمادي بر قلب کنعاني پدر و مادر پير سنگيني مي کرد . سرانجام شميم عطر وصالش در صبحگاه روز 15/3/1379 دل هاي دردمند را نوازش داد . او در زورقي سبک و بر افراز دست ها تجليل شهر را نظاره کرد . آسمان بي سر و بي غسل و کفن مي آيم ، خونم از خون شهيدان تو رنگين تر نيست . روحش شاد و يادش گرامي باد . والسلام
وصیتنامه
بسم الله الرحمن الرحیم ((ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاءعند ربهم یرزقون)) وصیت نامه شهید هادی علیزاده اکنون که خداوند بزرگ به من توفیق داد در جبهه های نور علیه ظلمت شرکت کنم و بر علیه شرک و کفر والحاد و نوکر جیره خوار آمریکای جنایتکار و دیگر ابرقدرتهای شرق و غرب صدام افلقی به ستیز باشم امیدوارم که این جان ناقابل خود را که ای کاش هزاران جان می داشتم و کشته می شدم ولی دوباره زنده می شدم تا در راه مسلک کوی عشق و پیر ومراد خود امام خمینی (ره)که همان سیره و راه سرخ خط حسینی است فدا کنم،جمله ای خطاب به پسر فاطمه (س)جگر گوشه رسول الله (ص)با تمام احترام و ادب عرض می کنم که اگر در آن زمان در صحرای کربلا نبودم که شما را یاری کنم و جزء یاران و هم رکابان حضرتت باشم،امروز در کربلای سرخ ایران رقص جنون عشق خواهم کرد و در خون خود خواهم غلطید تا دشمنان کینه توز اسلام و قرآن ،آمریکا-شوروی-اسرائیل و سایرابرقدرتها بدانند که اگر با بمبهای اتم که مخربترین سلاحهای شرق و غرب است بر سر ما بریزند به گمان اینکه ما از اسلام و قرآن وعترت اهل بیت و رهبر و مولای خود دست برداریم این را به یقین بدانند که ما هرگز دست نخواهیم برداشت و انشاءالله وعده خداوند در قرآن که روزی پیروزی مستضعفین بر مستکبرین را نوید داده است نزدیک است.ای ملت بزرگوار ایران و ای ملت شجاع،شهید پرور و قهرمان به شما وصیت می کنم که دست از ولایت فقیه که همان ولایت مطلقه رسول الله (ص)است بر ندارید و اگر خدای ناکرده ذره ای در این کار سستی کنید گناهی بس بزرگ و نا بخشنودی است که امیدوارم هرگز چنین نیست و این سخن از باب تذکر است ملت عزیز:شما بایستی مصداق این جمله زیبای امام باشید که فرمودند:((پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.))ای دانش آموز معلمان همسنگرم.با تلاش و جدیت درس بخوانید و در آینده دانش آموزانی تربیت کنید که حسین وار باشند و اسلام را فرا راه آنها قرار دهید تا خود را در برابر اسلام مسئول بدانند.برادران معلم طوری درس بدهید که در محتوای آن ایمان و تقوا و خداشناسی باشد و آینده سازانی تربیت کنید که هدف و راه آنها فقط دین مبین اسلام باشد.ای خواهران محترمه،حجاب خود را خوب حفظ کنید که حجاب شما از خون شهداءرنگینتر(سرختر)است مبادا در این کار غفلت کنید که اگر چنین شد فردای قیامت شهدا جلو شما را خواهند گرفت و در آنجا دیگر دادرسی نخواهید داشت راه ما حفظ حجاب شماست و اگر شهداء رفتند به خاطر این بود که حجاب شما حفظ شود.ای پدر و مادر عزیز و گرامی ،می دانم که با سختی و مشقت و مرارت دو فرزند را در دامان خود پرورانیدید و با تمام وجود به این دو عشق می ورزید لکن حفظ اسلام از همه این مسائل بالاتر و والاتر است.مادر عزیز و مهربانم،از شما خواهش می کنم که در مسائل و شدائد و سختی ها همچون شیر زن کربلای حسین (ع)زینب قهرمان و صبور و بردبار باشید و مبادا کاری کنید که موجب شادی دشمن شود.برادر عزیز و بزرگوارم،جانباز عزیز،قدر و عظمت این لباس سبز و مقدس پاسداری را بدانید و مبادا این لباس را بر تن خود بیرون آورید که این لباس زیبنده شما پاسداران است.شما مایه امید امام و ملت شهید پرور هستید و ملت بزرگ ایران به دارا بودن فرزندانی چون شما مباهات می کند چون عزیز دل امام و خار چشم ابرقدرتها هستید.برادر گرامی،از پدرو مادر خوب مواظبت کن ونگذار که آنها رنجیده خاطر شوند.اگر خداوند به شما فرزندی عنایت کرد وپسر بود نامش را همنام من قرار دهید.ودر تعلیم و تربیت فرزندان خویش بکوشید و آنها را با اسلام وقرآن مانوس بگردان و اگر خداوند فیض عظمای شهادت را به من عنایت کرد مرا در گلزار شهداءچهو در کنار برادر شهیدم سید حبیب موسوی و دیگر شهداءدفن نمائید.عرض آخر اینکه از همه اقوام،خویشان،همسنگران،همرزمان،دوستان و آشنایان حلالیت می طلبم و شما را تا دیدار در روز موعود به خدای بزرگ می سپارم.((والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته)) هادی علی زاده
نیاز به ورود
برای ویرایش یا ثبت اطلاعات جدید، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
ورود به حساب کاربریراهنمای گزارش خطا یا ویرایش
شما میتوانید هر بخشی از اطلاعات این شهید را تکمیل یا تصحیح کنید. برای این کار کافیست روی نشان مداد کنار هر فیلد در این بخش کلیک کنید.
نصب اپلیکیشن شهدا
دسترسی سریع و آفلاین
برای تجربه بهتر و استفاده بدون نیاز به اینترنت، اپلیکیشن را روی دستگاه خود نصب کنید.
برای نصب اپلیکیشن در آیفون: