پایگاه جامع شهدا

لوگو پایگاه جامع شهدا
لوگو

پایگاه جامع شهدا

مرجع اطلاعات شهدای ایران

نسخه 1.1.3

شهید مسعود هاشمی

۱۳۶۵/۰۸/۰۸ - ۱۳۴۹/۰۴/۰۸

اطلاعات هویتی

نام:
مسعود
نام خانوادگی:
هاشمی
نام پدر:
علي
سن:
16 سال
وضعیت تاهل:
مجرد
دسته‌بندی:

تحصیلات و شغل

تحصیلات:
سوم راهنمایی
شغل:
محصل

اطلاعات جغرافیایی

محل تولد:
چاه عینی
محل زندگی:
محل اعزام:
محل شهادت:
مجنون
محل مزار:
علامرودشت

اطلاعات نظامی

مسئولیت:
سابقه فعالیت:
تیپ:
لشکر:
گردان:
گروهان:
دسته:

اطلاعات شهادت

تاریخ شهادت:
۱۳۶۵/۰۸/۰۸
نحوه شهادت:
وضعیت پیکر:
مشخص

زندگی‌نامه

باسمه تعالی
((زندگی نامه))
در تاریخ هشتم از تیرماه 1349 در کلبه ای محقر و خانواده های زحمتکش تولد یافت . از چشمه سار ایمان و محبت خانواده سیراب شد و در اجتماع مردم صمیمی و مهربان زادگاهش درس اخلاق و فداکاری را آموخت . او در سن 7 سالگی جهت علم و تحصیل وارد دبستان چاه عینی با موفقیت سپری نمود و وارد دوره راهنمایی گردید . و پس از گذراندن یکسال در مدرسه راهنمایی بدلیل مشکلات مالی و مخارج بالای زندگی درس و مدرسه را رها و به یاری پدر شتافت .
شخصیتی متین و فروتن داشت و از استعداد بالای برخوردار بود . و هر حرفه ای را به سهولت فرا می گرفت . با پیروزی انقلاب اسلامی همچون سایر مردم در صحنهای حضور داشت و سپس بمنظور پاسداری از دستاوردهای انقلاب وارد پایگاه بسیج شد . و عضو فعال بسیج بود او بیشتر اوقات فراغت خود را در پایگاه سپری می کرد .
و با حمله ارتش بعثی به ایران اسلامی به فرمان امام زمان خود (حضرت امام خمینی (ره) بمنظور دفاع از خاک مقدس ایران زمین بهمراه سایر جوانان برومند منطقه بعد از سپری نمودن دوره آموزشی راهی میادین نبرد گردید . او هر چند که سن کمی داشت اما روح بسیار بلند و قلبی شجاع در سینه جای داده بود .
شهید هاشمی بهمراه سایر همرزمان و همسنگرانش 45 روز در باتلاقهای مجنون با دشمنان بعثی به نبرد پرداخت و دلیرانه مقابل ارتش تا دندان مسلح ایستادگی نمود.
و سرانجام در تاریخ 8/8/0365 بهمراه دو همشهری دیگر خود شهید ابراهیمی و شهید رضائیان بر اثر اصابت گلوله توپ به فیض عظیم شهادت نائل آمدند . روح بلندشان همواره جاویدان باد

وصیت‌نامه

وصيتنامه دانش آموز شهيدمسعود هاشمی بسم الله الرحمن الرحیم « َوَال تَحسَبَن َّالذين ًًَ قُتِلُوا فِی سَبیل ِ اهلل ِ اَمواتا ً بَل اَحیَاء ٌ عِند َ رَبِّهِم يُرزَقُون»1 ای مردم گمان نكنید آنانكه در راه خدا كشته شده اند، مرده اند، بلكه زنده اند و نزدپروردگارشان روزی می خورند. اينك كه صدای«َهِل مَن نِاصر َيُنصُر ِنی»امام امت خمینی بت شكن،از گوشه جماران،بلند است بر خود واجب و الزم دانستم كه برای دفاع از پرچم مقدس جمهوری اسالمی و برای گشودن راه حرم ابا عبدهلل(ع)پا به عرصه مقاومت نهم. ّ شايد در اين راه مقدَس، خداوند عَّزَوجَّلاين بنده گنهكارش را طلبیده باشد. وصیتی چند با شما امت حزب اهلل و همیشه در صحنه دارم: ای امت حزب اهلل و همیشه در صحنه! نكند از جنگ خسته شويد و دست از امام بزرگوار برداريد. نكند دست از واليت فقيه برداريد كه آنروز، روز دفن و مرگ اسالم و روز خوشحالی منافقان است.همانگونه كه امام امت فرموده اند:«جنگ بر ما و بر ملت ما نعمت الهی است.»پس جبهه ها را گرم نگه داريد و با هجوم گستردهُ خود آنچنان پوزه صدام و عّم ّال بعث منطقه را در هم كوبید كه ديگر توان هیچگونه تكلمی را نداشته باشد. شهدا ذخاير اين مملكت اند؛راه شهدا را ادامه دهید. از خانواده های شهدا ديدن كنیدو مجروحین و معلولین را دلداری دهید. بر من سیاه مپوشید و گريه نكنید كه مرا در پیش ديگر شهدا خجل كنید.[ ای ]اهالی منطقه عالمرودشت و چاه عینی! پدر و مادرم!برادران وخواهرانم!قومان و خويشان!هرچندنتوانستم فردی مفید،برایمنطقه و فرزندی خوب برای خانواده و برادری خوب برای برادرانم و خواهرانم باشم، امیدوارم كه مرا ببخشید و مراحالل نمايید. ديگر پیامی ندارم وبه امید زيارت كربالی حسینی و پیروزی جنود رحمانی بر اولیای شیطانی. غرق به خون گرديد پیكرم ای مادرنشسته مهدی اندر برم ای مادر خود حسین اينجاست در برم ای مادركه او حسین و من قاسمم ای مادر اگر دين جدم محمد (ص) جز با كشته شدن من پايدار نمی ماند پس ای شمشیر هامرا دربر گیريد. امام حسین (ع)