پایگاه جامع شهدا

لوگو پایگاه جامع شهدا
لوگو

پایگاه جامع شهدا

مرجع اطلاعات شهدای ایران

نسخه 1.1.3

شهید محمد رضاییان

۱۳۶۵/۰۸/۰۸ - ۱۳۴۹/۰۹/۱۶

اطلاعات هویتی

نام:
محمد
نام خانوادگی:
رضاییان
نام پدر:
عباس
سن:
15 سال
وضعیت تاهل:
مجرد
دسته‌بندی:

تحصیلات و شغل

تحصیلات:
پنجم ابتدایی
شغل:
محصل

اطلاعات جغرافیایی

محل تولد:
چاه عینی
محل زندگی:
محل اعزام:
محل شهادت:
مجنون
محل مزار:
علامرودشت

اطلاعات نظامی

مسئولیت:
سابقه فعالیت:
تیپ:
لشکر:
گردان:
گروهان:
دسته:

اطلاعات شهادت

تاریخ شهادت:
۱۳۶۵/۰۸/۰۸
نحوه شهادت:
وضعیت پیکر:
مشخص

زندگی‌نامه

فرزند: عباس
محل تولد: چاه عینی
تاریخ تولد:16/9/1349
محل شهادت:جزیره ی مجنون
تاریخ شهادت: 8/8/1364
در سال 1349 در روستای " چاه عینی علامرودشت " از توابع شهرستان لا مرد چشم بر فلک خاکی گشود.
کودکی را در خانواده ای با ایمان گذراند و درس زندگی را از مکتب انسان ساز اسلام فرا گرفت. در هفتمین بهار
زندگی وارد دبستان چاه عینی شد. در هشتمین سال حیاتش حادثه ی عظیم انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و او
که نهالی مستعد شکفتن بود ، از آن رخداد بزرگ تاریخ درس های فراوانی آموخت. در سال های جنگ ، طی
چهار سال ، سراسر منطقه نبرد از جزیره ی هرمز تا فاو ، دشت عباس و سومار را با گام های استوار خویش در
نوردید و با اشغالگران پیکار کرد. در عملیات والفجر 8 بر اثر بمباران شیمیایی دشمن ، مجروح شد و در مشهد
مقدس بستری گردید. پس از بهبودی به جبهه باز گشت و سر انجام در حالی که به عنوان خدمه ی خمپاره انداز
آتش مرگ برسر دشمن می ریخت ، در جزیره ی مجنون دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار جانان شتافت.

زاد پاک و زیست پاک و رفت پاک

وصیت‌نامه

وصيتنامه دانش آموز شهيد محمد رضائيان سم الله الرحمن الرحيم «َو ُقَل ج َاء َالحق َوَز َه َق َالباطُلاَّنَالباطَل َك َانَزُهًوقا»1 بگو حق آمد و باطل رفتبه راستي كه حق پيروزشدني است و باطل نابود شدني. با درود و سالم بر يگانه منجي عالم بشريت مهدی (عج) و با درود به رهبر عاليقدر و بنيانگذار جمهوری اسالمي ايران و نجات دهنده تمام محرومان جهان و درهم كوبنده تمامي ستمكاران شرق و غرب،امام روح اهللالموسوی الخميني و با درود و سالم بهاسيران،معلولين و مجروحين جنگي كه شفا يافته اند.به هموطنان عزيزتبريك و تسليت مي گويم و اميدوارم كه پيروزی نهايي نصيب رزمندگان اسالم شود. اين جانببنده حقير چند كلمه ای را به عنوان وصيت نامه تقديم مي نمايم: پدر جان!اگر من شهيد شدم هرگز برای من گريه نكنيد و اشك نريزيد. پدر جان!امام حسينعلي اكبر داد.علي اصغر داد؛قاسم داد؛آيا خون من از خون آنها رنگينتر است؟و شما مادر عزيزم!زحمت های بسيار برای من كشيديد.از شما خواهشمندم كه اگر بنده شهيد شدم،گريه نكنيد تا دشمنان خوشحال شوند و برعكس خوشحاليكنيد. افتخار كنيد و خدا را شكر كنيد كه امانتي كه به شما سپرده بودرا در راه اسالم داديد. بيشتر از اين وقت شما امت حزب اهلل را نمي گيرم.تنها پيامي كه دارم براي شما امت حزب اهلل این است كه امام را تنها نگذارید. اگر من شهيد شدم در گلزار شهدا دفن كنيد.( در گلزار شمالي دفن كنيد) بر مزارما جوانان نه چراغي نه گلينه پر پروانه سوزد نه صدای بلبلي بار خدايا!من خجالت مي كشم كه فردای قيامت پيش تو بيايم و بدن من به خونم رنگين نشده باشد. و خجالت مي كشم كه فردای قيامت نزد امام حسين(ع) بروم. و خجالت مي كشم در روز قيامت مثل علي اكبر خونين بدن نباشم.والسالم