پایگاه جامع شهدا

لوگو پایگاه جامع شهدا
لوگو

پایگاه جامع شهدا

مرجع اطلاعات شهدای ایران

نسخه 1.1.3

شهید ابراهیم ابراهیمی

۱۳۶۵/۰۸/۰۸ - ۱۳۴۵/۱۲/۲۲

اطلاعات هویتی

نام:
ابراهیم
نام خانوادگی:
ابراهیمی
نام پدر:
مرتضي
سن:
19 سال
وضعیت تاهل:
مجرد
دسته‌بندی:

تحصیلات و شغل

تحصیلات:
دوم راهنمایی
شغل:
کارگر ساده

اطلاعات جغرافیایی

محل تولد:
لارستان
محل زندگی:
محل اعزام:
محل شهادت:
مجنون
محل مزار:
چاه عینی

اطلاعات نظامی

مسئولیت:
سابقه فعالیت:
تیپ:
لشکر:
گردان:
گروهان:
دسته:

اطلاعات شهادت

تاریخ شهادت:
۱۳۶۵/۰۸/۰۸
نحوه شهادت:
وضعیت پیکر:
مشخص

زندگی‌نامه

باسمه تعالی
((زندگی نامه))
سحرگاه روز بیست دوم اسفند ماه سال 1345 در روستای چاه عینی کودکی زیبا و دوست داشتنی دیده به جهان گشود . دوران کودکی را در آغوش گرم خانواده سپری کرد و در هفتمین بهار زندگی وارد محیط علم و دانش شد . دوران ابتدایی را پشت سر نهاد و وارد مدرسه راهنمایی گردید. بسیار مهربان و خوشرو بود در همه مراسمات مذهبی و اعیاد دینی حضور فعالی داشت . مخصوصاٌ ایام محرم و صفر . در این ایام بود که انقلاب اسلامی پیروز شد و شهید ابراهیم نیز همانند سایر مردم منطقه سهمی در پیروزی انقلاب داشت و بعد از پیروزی در جشن ها و شادیهای پیروزی انقلاب سهیم بود و گام به گام مردم قدم بر می داشت . ناگهان حمله ارتش بعثی به خاک ایران اسلامی لذت پیروزی و جشن ها را به کام مردم ایران تلخ و نگاه ها بسوی مرزهای ایران چرخید . جوانان سراسیمه راهی میدانهای نبرد گردید تا با خون خود حافظ خاک پاک ایران اسلامی باشند. و هر روز مردم منطقه شاهد عروج آسمانی کبوتران خونین بالی بود که پیکر آن عزیزان را بدوش می کشیدند . شهادت دوستان و یاران چنان غلیانی در روح پر التهابش ایجاد کرد که هرگاه هنگام بازگشت از مدرسه کیف و کتابش را می گذاشت و روانه ی بسیج می شد. عاقبت در عنفوان جوانی درس و مشق مدرسه را کنار نهاد و با قلبی مالامال از عشق و ایمان راهی عرصه های نبرد با دشمن شد . پس از سالها سر مستی و انتظار در سرانجامی سپید آخرین درس زندگی را در جزیره مجنون به پایان رسانید . چند روز بعد تن به دستان محبت آمیز مردم سپرد و چون گنجی در خاک پنهان شد . "روحش شاد راهش مستدام باد"

وصیت‌نامه

وصيتنامه دانش آموز شهيد ابراهيم ابراهيمي بسم الله الرحمن الرحيم «َاُلمِسل ُم َم َن سِلَم ُالمِسل ُم َون ِمَن يِد ِه َو ِلِسانِه»1 مسلمان كسي است كه مسلمانان[ديگر]از دست و زبان او درامان باشند. عزيزان!امروز ملت ايران امانت بزرگي را دارا مي باشد كه اين امانت از جانب خداوند متعال و توسط فداكاري و جانبازي هزاران هزار شهيد و معلول،به دست ما رسيده است.امانتي كه هزار و چهارصد سال،براي تحقق آن اولياء ُو مَّقربين خداوند،تالش و جهاد كردند.امانتي است كه علي(ع) ِو فقهاي بزرگي به خاطرش بر سردار رفتند يا توسط دژخيمان شكنجه شدند و بگونه اي شهيد شدند. برادران و خواهران! امروز جمهوري اسالمي وديعه [اي ]است كه به ما سپرده شده است. وظيفه ما حفظ و نگهداري آن ِ است؛ و امروز چشمان منتظرلبنان و فلسطين و آفريقايي را مي بينيم كه چقدر آشناي امام و اسالم هستند و من و تو مسئول هستيم تا اين بندگان خدا را نجات دهيم كه آيه شريفه مي فرمايد: «َو َمالُكمال ُت ِقاتُلَون ِفَي سِبيل ِاهلل َو ُالم َست َضعِف َين ِمَن ِّالر ِجال َو ِّالنساِءَو ِالوَالدان...»2 راستي[كه]امروز مستضعفين دنيا چنين فرياد مي زنند. و راستي آيا امروزهكهسياهان آفريقايي از ديدن عكس امام دچار احساسات مي شوند،مسئوليت خارج كردن اين بندگان خدا از[دست] ظالمان بهعهدهيكيست؟ جز حزب اهلل جمهوري اسالمي، آنهم جمهوري اسالمي اي كه اين همه شهيد داده است و تا اينجا رسيده! آيا براستي خجالت از روي شهيدان نبايد كشيد و خجالت از اين مستضعفان عراقي و لبناني و مراكشي و....نبايد كشيد؟و آيا از امام نبايد خجالت كشيد؛ و در قيامت وقتي امام در محشر الهي بفرمايد ناراحتي من اين است.«گفتم و اينان عمل نكردند.»چه حجتي داريم؟امروزه كه حفظ اسالم به عهده ماست چرا بايد با كارشكني در امور اداري و اعتقادي و سياسي و نظامي در از بين رفتن اين نظام،خداي نكرده شريك باشيم.آن كارمند مسؤول و خدمتگزار فالن اداره و وزارتخانه با كم كاري و ناراحتي تراشي خود چه پاسخي به اين مستضعفان و شهيدان و امام دارند و آن تاجر و كاسب اهل بازار و خيابان با احتكار و گرانفروشي و اخالل در امور عادي مردم مستضعف و مصيبت ديده،چه پاسخي دارد؟و آن فرد ِّمؤثر در امور سياسي مملكت،كهبهگونه اي در جهت دادن و خط دادن مردم دخيل است، با ايجاد جواختالف و مسائل فرعي، چه پاسخي دارد؟خدايا پناه به تو از نفس اماره. به خواهران و مادران بگوييد براي من گريه نكنيد و اگر من شهيد شدم در گلزار شهداي شمالي به خاك بسپاريد. امام خميني شهادت كمال انسان است.