پایگاه جامع شهدا

لوگو پایگاه جامع شهدا
لوگو

پایگاه جامع شهدا

مرجع اطلاعات شهدای ایران

نسخه 1.1.3

شهید عیسی طلعتی

۱۳۶۵/۰۵/۳۰ - ۱۳۵۰/۰۷/۰۱

اطلاعات هویتی

نام:
عیسی
نام خانوادگی:
طلعتی
نام پدر:
غلامرضا
سن:
14 سال
وضعیت تاهل:
مجرد
دسته‌بندی:

تحصیلات و شغل

تحصیلات:
اول دبیرستان
شغل:
محصل

اطلاعات جغرافیایی

محل تولد:
اشکنان
محل زندگی:
محل اعزام:
محل شهادت:
مجنون
محل مزار:
اشکنان

اطلاعات نظامی

مسئولیت:
سابقه فعالیت:
تیپ:
لشکر:
گردان:
گروهان:
دسته:

اطلاعات شهادت

تاریخ شهادت:
۱۳۶۵/۰۵/۳۰
نحوه شهادت:
وضعیت پیکر:
مشخص

زندگی‌نامه

تولدش در تاریخ 01/07/1350 در اداره ثبت احوال به ثبت . او در خانواده ای مومن و مذهبی در اشکنان دیده به جهان هستی گشود . در فضایی معنوی و خانواده اصیل بالید و درس عشق و سرافرازی را از مردم صمیمی زادگاهش فرا گرفت .
در سن هفت سالگی وارد دبستان شد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت به پایان رسانید ودر آستانه ورود به دانشسرای مقدماتی بود که هجر گلهای باغ و عروج کروبیان خاک دل شیدایش را روانه ی جبهه کرد .
پس از گذشت یکماه در آن سوی آبهای اروند و در فضای آکنده از بوی عطر و الفجریان به راز و نیازی عاشقانه دلدار و جهادی قهرآمیز با دشمن پرداخت . 14 روز به مرخصی آمد و دگر بار عاشقانه روانه ی جزایر مجنون گردید .

وصیت‌نامه

وصيتنامه دانش آموز شهيدعيسي طلعتي بسم اهلل الرحمن الرحيم « َوَال تَحسَبَن َّالذينقُتِلُوَا فِي سِبِيلَاهلل ِ اَمواتا ً بَل اَحيَاء ٌ عِند َ رَبِّهِم يُرزَقُون»1 هرگز مپنداريد كساني كه در راه خدا كشته مي شوند،مرده اند بلكه زنده اند ودر نزد پروردگار روزي مي خورند. اولين وصيتم اين است[كه]امام راتنهانگذاريدواين حسين زمان وموسي قرن وابراهيم دوران،خميني بت شكن را هيچگاه ودرهيچ زمان؛چه درزمان سختي وناراحتي وچه درزمان خوشي،اين پيرجمارانحسين زمان راماننداهل كوفه كه حسين(ع)را رهاكردند،رهانكنيد.چون تنها آرزوي دشمن،همين است. ّ دومين وصيتم اين است كه درصحنه باشيدودرتمام مراسمهاشركت كنيد.واگر[تعداد]شهداءزيادشد،دلسردنشويد. چون شعارما اين است كه آنقدرشهيدميدهيم تا آقاومواليمان مهدي(عج)بيايد. ّ سومين وصيتم اين است كه اي جوانها!دربسترمرگ نميريد.چون علي اكبرحسين،مرگ سرخرابر زندگي ننگين، ترجيح داد.وجوانان!به نداي« َهِل مَن نِاصر َيُنصُر ِني»حسين زمان،پاسخ دهيد.واي پيرمردها!شمانيز دربسترمرگ نبايدبميريد.چون حبيب بن مظاهر،شهادت درراه خدارابرزندگي ننگين دنياي فاني،ترجيح داد. چهارمين وصيتم اين است كه براي من گريه نكنيد.واي مادر!هرگاه خواستي برمن گريه كني، برحسين(ع)وعلي اكبر،گريه كن.چون من درميان رزمندگان،كشته شدم.اماحسين،همه يارانش كشته شدندوخودتنهاي تنها،سرش راازقفابريدند. پنجمين وصيتم اين است كه جوانان!دنبال شهوتهاي دنيا نباشيد.وخودرابه خدانزديككنيدتا مي توانيد دردعاهاي كميلوتوسل شركت كنيد. ششمين وصيتم اين است:اي دانش آموزان عزيز!مدرسه ودرس رارهانكنيد.چون دشمن بيشترين ضربه رامي تواند ازراه فرهنگ بزند. هفتمين وصيتم اين است كه اي پدرومادرعزيزم!برادرانم راخوب واسالمي تربيت كنيدكه راه حسين(ع) راادامه دهندودرخط حسين(ع)حركت كنند. بطوركلي وصاياي من اين است كه ماديات راكم ومعنويات رازيادودل رابه دنيانبنديدكه اين دنيافاني است وبه فكرآخرتتان باشيد. بعدازهرنمازاين دعاراًحتمابخوانيد:خدايا!خدايا!تاانقالب مهدي(عج) ّحتي كنارمهدي خميني رانگهدار. ودرآخراينكه بدن مرااگرچيزي ازآن باقي ماند،دركنارقبرشهداي اشكنان دفن كنيد. ِ مرغ باغ ملكوتم نيم ازعالم خاكچندروزي قفسي ساخته اند ازبدنم من به خودنامدم اينجاكه به خودباز رومآنكه آوردمرا،بازبرد دروطنم حقيرشما عيسي طلعتي مورخه12/4/1365